Wydrążenie chodnika głównego e-1, objazdu północnego I, objazdu wschodniego I oraz przekopu łączącego I na poz. 1150m wraz z wykonaniem skrzyżowań portalowych dla Polskiej Grupy Górniczej SA KWK Row
DANE TECHNICZNE:
Obudowa: | ŁP10/V32/4/A i ŁPSp3R-V32/4/7,2x5,2 z rozstawem 0,50÷0,80m |
Opinka stropu i ociosów: | okładzina żelbetowa układana ażurowo rembem na stropnicy i płasko na łukach ociosowych |
Stabilizacja obudowy: | rozpory stalowe rurowe |
Posadowienie obudowy: | stalowe stopy podporowe |
Skrzyżowania portalowe: | ŁP32/10 |
Skrzyżowanie jednostronne objazdu północnego I z przekopem łączącym I poz. 1150m w obudowie ŁP10/V32/4/A | |
Skrzyżowanie jednostronne przekopu łączącego I poz. 1150m z przekopem zachodnim I w obudowie ŁP10/V32/4/A |
ZAKRES PRAC:
Wydrążenie chodnika głównego E-1, objazdu północnego I, przekopu łączącego I na poz. 1150m o łącznej długości 460m, zastosowana obudowa ŁP10/V32/4/A i ŁPSp3R-V32/4/7,2x5,2 z rozstawem 0,50÷0,80m, wykonanie 5 skrzyżowań portalowych ŁP32/10, wykonanie skrzyżowania jednostronnego objazdu północnego I z przekopem łączącym I poz. 1150m w obudowie ŁP10/V32/4/A II st. podw, wykonanie skrzyżowania jednostronnego przekopu łączącego I poz. 1150m z przekopem zachodnim I w obudowie ŁP10/V32/4/A.
ZASTOSOWANA TECHNOLOGIA:
Drążenie chodnika głównego E-1, objazdu północnego I, przekopu łączącego I na poz. 1150m, 5 skrzyżowań portalowych oraz 2 skrzyżowań jednostronnych odbywało się za pomocą MW. Przy drążeniu w/w wyrobisk została zastosowana ładowarka boczniesypiąca K-312LS i wóz wiertniczy BTRL-1 co spowodowało znaczne skrócenie czasu wiercenia otworów strzałowych i efektywniejsze wybieranie urobku z przodka. Dodatkowo przy drążeniu została zastosowana platforma robocza AMG 2700 co przyczyniło się do skrócenia czasu zabudowy obudowy ŁP, możliwości odsłonięcia stropu do trzech odrzwi i jednoczesnego wybierania urobku z montażem obudowy w przodku.